SOALAN LAZIM FAQ

Bagaimana cara membeli melalui onlinelondonshop?

Ada 2 cara untuk membeli:-


1) Pilih item yang diingini dari blog kami. Setiap item yang dipamerkan ada diletakkan kos pos barang.
ATAU

2) Jika anda mempunyai link website (ebay UK/amazon UK atau lain-lain website di UK) untuk kami belikan kepada anda, emelkan link kepada kami dan kami akan maklumkan kepada anda harga quotation kami.  


Adakah stok item ada di Malaysia atau di UK?
Ada item tertentu telah sampai di Malaysia. Ada yang masih di UK.


Berapa lamakah tempoh untuk menunggu barang sampai?
-Barang ready stok di Malaysia akan terus di pos keesokan harinya dan akan mengambil masa 3-5 hari bekerja untuk sampai ke tangan anda.
-Bagi barang pre-order dari UK akan mengambil masa sekurang-kurangnya 2 bulan untuk sampai di Malaysia dan seterusnya akan di pos terus kepada anda sebaik saja tiba di tangan ejen kami di Malaysia.

Barang lambatnya sampai, bagaimana nak buat 'tracking'?
Kami berusaha secepat mungkin untuk menghantar barang yang diorder tuan/puan. Sekiranya berlaku kelewatan barang sampai, anda boleh check status dengan syarikat shipping2malaysia.com. Kami akan memaklumkan sekiranya kelewatan berpunca dari kelewatan kami, tetapi sekiranya kelewatan berpunca dari syarikat shipping, maka ia adalah di luar kemampuan kami. Cuma kami akan berusaha minta update dengan syarikat shipping sekiranya ada kelewatan. 

Anda juga boleh request status item anda dengan syarikat shipping tersebut tanpa perlu melalui kami.

To check the shipping status, you can directly email the parcel company; info@shipping2malaysia.com by providing them the followings:
1. Parcel Receiver Name in Malaysia (supposed to be our representative, Noor Aini Ghazali)
2. Tracking Number*

*Untuk tracking number parcel anda, sila layari di SINI



Bagaimana untuk membayar?
Pembayaran boleh dibuat melalui akaun CIMB:
02050092684523 Nurul Hayati bt. Yusup

*Mohon emelkan maklumat pembayaran kepada onlinelondonshop@gmail.com bagi memudahkan pihak OLS mengenalpasti nama pembayar.

Mohon maklumkan detail pembayaran kepada kami, berserta item yang dimaksudkan bagi memudahkan kami memproses shipping item yang diingini. 



Bagaimana dengan WARANTI Item yang dibeli melalui Online London Shop (OLS)?
 i)Waranti secara automatik terbatal di Malaysia sekiranya item dibeli dari luar negara.

ii) OLS selaku penjual bertanggungjawab terhadap sebarang kos berkaitan dengan  kegagalan atau kerosakan disebabkan kemalangan,kehilangan,pembungkusan  dan pengendalian yang tidak sempurna selagi mana masih berada di dalam tempoh pengendalian OLS sehingga item telah dipos dari Ejen OLS kepada pelanggan.

iii) OLS bertanggungjawab terhadap perkara  (ii) sekiranya terdapat laporan dari pihak pelanggan OLS dalam tempoh 7 HARI PERTAMA menerima item dengan mengganti item yang sama  ATAU memulangkan duit pembayaran ATAU  menawarkan item yang setimpal nilai kepada pelanggan OLS.
(iv) Item yang dilaporkan rosak hendaklah dipulangkan semula kepada OLS dan pihak pelanggan akan menanggung kos penghantaran kepada Ejen OLS di Kedah.
(v) Pelanggan yang menggunakan khidmat OLS untuk membeli barangan UK adalah dianggap bersetuju dengan perkara (i) sehingga (iv).

Langkah – langkah diatas diambil oleh pihak OLS disebabkan waranti item tidak terpakai di luar UK (kecuali dinyatakan sebaliknya dalam iklan-iklan OLS). Namun pihak pelanggan tidak perlu berasa risau kerana kami telahpun berpengalaman mengendali dan mengepos ratusan barang dari UK sehingga sampai ke tangan pelanggan-pelanggan OLS di Malaysia tanpa sebarang masalah. InsyaaAllah.



Sebarang pertanyaan, sila hubungi onlinelondonshop@gmail.com


Jom shopping barang UK ke Malaysia dengan harga yang murah!